Қазақстан кәсіпкерлерінің құқықтарын қорғау жөніндегі уәкілдің блогы Сіздердің маған тікелей шығуға мүмкіндіктеріңіз болуы үшін құрылды және де ол біздің арамызда сындарлы сұхбаттастық орнауына ықпал етеді деп сенемін - ойларыңызды жазыңыздар, пікір бөлісіңіздер, ұсыныс жасаңыздар. Мен сіздердің барлық пікірлеріңізді міндетті түрде оқимын.
Бизнес-омбудсмен депутаттық бастамаларға реттеушілік әсерді талдау институтын тарату мәселелері бойынша талқылаулар өткізді
Бизнес-омбудсмен Ұлттық экономика министрлігі (ҰЭМ), Әділет министрлігі (ӘМ), Қаржы министрлігі (ҚМ), "Атамекен" ҰКП, сондай-ақ парламентаризм және экономикалық зерттеулер институттарының өкілдерімен кәсіпкерлік қызметті қозғайтын депутаттардың бастамаларының реттеушілік әсерді талдау (РӘТ) жүргізу тетігін әзірлеу жөніндегі ұсыныстарды талқылау үшін кеңес өткізді.
РЭТ әлеуеті бизнес үшін инновациялардың барлық ықтимал тәуекелдері мен ықтимал шығындарын объективті бағалауға мүмкіндік беретінін ескере отырып, оны өткізу туралы талап Парламент депутаттарының заңнамалық бастамасы тәртібімен әзірленген заң жобаларына, сондай-ақ заң жобаларына депутаттық түзетулерге қолданылмайды.
Бұл ретте ҰЭМ өкілі атап өткендей, " қазір ең үлкен мәселе -Премьер-Министрдің келісімінен тыс өтетін түзетулер бар, оларды көбінесе мемлекеттік органдардың өздері және одан да көп парламентшілердің өздері бастамашылық етеді. Және бұл түзетулер, өкінішке орай, Үкіметтің қорытындысына түспейді және осылайша біз ықтимал тәуекелдерді болжай алмаймыз".
Бұған дейін Қанат Нұров Мемлекет басшысының алдында РӘТ тәртібіне депутаттық бастамаларды енгізу туралы бастамашылық жасаған болатын және қазіргі уақытта мәмілеге келу үшін Мәжіліспен өзара іс-қимыл жасайды.
Осы мәселені реттеу үшін Бизнес-омбудсмен Парламент Мәжілісіне өзінің көзқарасын ұсынды. Атап айтқанда, ол қоғамдық, зерттеу ұйымдары жүзеге асыра алатын депутаттық бастамаларға РӘТ өткізу мен келісудің жекелеген оңайлатылған тәртібін әзірлеуді ұсынды. Бұл ретте, РӘТ қорытындылары бойынша келіспеушіліктер туындаған жағдайда, депутаттардың көпшілік даусымен шешім қабылдауға болады.
Осыған байланысты, депутаттық бастамаларға РӘТ тетігі тұжырымдамасын ресімдеудің практикалық кезеңіне өту кезеңінде кездесуге қатысушылар өз идеяларын айтып, осы РӘТ әдіснамасына, сипатына, авторлығына және мерзімдеріне қатысты бірқатар іргелі мәселелерді талқылады.
Мысалы, РӘТ процедурасының реинжинирингі көрсеткендей, оны өткізу мерзімі 1 ай ішінде мүмкін.
Сондай-ақ, депутаттардың түзетулерінің/жобаларының реттеушілік әсерін талдауды салалық реттеу саласындағы тәуелсіз қауымдастық және/немесе "Атамекен" ҰКП жүргізуі ұсынылды, бұл қабылданатын шешімдердің сапасын сақтап, РӘТ институтының арқасында Парламенттің кәсібилігін арттыруға оң әсер етеді.
Тұтастай алғанда, талқылау қорытындылары бойынша парламентаризм Институты депутаттардың бастамаларына АРВ жүргізу үшін норманың редакциясын әзірлейді, оның мемлекеттік реттеуші органдардан тәуелсіздігін, сондай – ақ оның теріс қорытындысы мен жауапты мемлекеттік органдардың депутаттарды түзетуге РӘТ дайындау мерзімдерін көздейді деген шешім қабылданды.